lørdag den 22. september 2012





Fondant kage /m Glasgow rangers "logo". 


Kæresten er en dedikeret fan af Glasgow Rangers fodboldklub.





Denne kage har jeg lavet til hans fødselsdag, hvoraf selve lagkagebunden er hjemmelavet. Det er så første forsøg på at skulle lave en lagkagebund, og til at farve fondant (som så ikke er hjemmelavet).Fondant'en:
Jeg fik prøvet at farve fondant (fra Dr. oetker) med frugtfarve (også fra Dr. Oetker), hvilket jeg nok ikke skulle have gjort, for det "smeltede" fondant'en, så jeg var nød til at supplere med ekstra flormelis, og jeg var ikke så god til at rulle den ud, så det skal jeg også øve mig på . Næste forsøg på at farve fondant, skal gøres med farvepasta, og når  jeg har lært at farve fondant, vil jeg begive mig ud i at lave det selv. 

Lagkagebunden:
Jeg lykkedes i at lave lagkagebunden. det skal siges, at jeg ikke er den store bager. Så det overraskede mig at det kunne ske.  Man kan på billedet se, at den er lidt mørk. Det er fordi at jeg i stedet for kartoffelmel har puttet lidt kakao. 










"Logo" 'et:
logoen, har jeg lavet med glasur, og det har jeg gjort efter et billed . 

Næste skridt:
Det næste jeg vil gøre, mht bageri, er at bage kagen selv, farve fondant'en med farvepasta i stedet, og øve mig på at rulle fondant'en ud og fordel den pænt. Når jeg har lykkedes i det, vil jeg komme med opskrifter til kagen ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar